Delta Marktonderzoek
Delta Marktonderzoek
  • Home
  • Visie
  • Vragen
  • Antwoorden
  • Blogs & biases
  • Klanten
  • Over ons
  • Shop
  • DeltaGO
  • Contact

Klantonderzoek

Delta Marktonderzoek kan bij uiteenlopende onderzoeksvragen ingeschakeld worden.
De meest gestelde vragen kunnen we onderverdelen in vier hoofdthema’s:
klant, merk, product en communicatie.

Merk Product Communicatie

Klantonderzoek

Het begrijpen van je klanten is van essentieel belang voor organisaties. Uiteindelijk zijn het je klanten die het succes van je bedrijf bepalen. Klantbehoeften zijn het optimale uitgangspunt voor new product development (NPD). Aan de hand van klantervaringen kan de customer journey verbeterd worden. Maar ook bij het invullen van een gepersonaliseerde content strategie draait het om de klant.

Onderzoek is het ideale hulpmiddel om helder inzicht te krijgen in wat je klanten willen, vinden en ervaren. Hoe verleidelijk het ook is om met al jouw kennis en ervaring af te gaan op een onderbuikgevoel of aannames, dankzij onderzoek onder klanten kun je nadrukkelijker en objectief hun behoeften en beleving betrekken bij marketing- en beleidsbeslissingen.

Specifieke onderzoeksvragen binnen dit thema:

  • Welke wensen en behoeften heeft onze doelgroep, met betrekking tot onze productcategorie?
  • Hoe tevreden is onze doelgroep over de kwaliteit van ons product, onze dienst en/of onze dienstverlening?
  • Hoe kan ik de customer experience naar een 9+ ervaring tillen?
  • Sluiten de ervaringen van onze klanten aan op hun wensen en verwachtingen?
  • Hoe tevreden zijn onze klanten over de belangrijkste contactmomenten?
  • Hoe kunnen we onze doelgroep segmenteren? Welke specifieke segmenten/ persona’s met vergelijkbare wensen, behoeften en drijfveren zijn er onder de klanten van onze categorie?

Hoe geven we antwoord?

Methodes die we voor veel van onze klanten toepassen zijn: klanttevredenheidsonderzoek, segmentaties en customer experience onderzoek.
Met de volgende voorbeelden geven we je graag een kijkje in onze keuken
op het gebied van klantonderzoek.

Case – Basic-Fit segmentatie

Basic-Fit case:
Één markt, zes sport types

Mauritshuis case

Mauritshuis case:
Customer experience bij Galerij Prins Willem V

  • Vorige
  • Volgende

Heb je een onderzoeksvraag en wil je weten hoe we jou kunnen helpen bij het vinden van een antwoord?

Neem contact met ons op:
Bel: 070 – 888 5 222
Mail: info@deltamarktonderzoek.nl

(c) 2021 Delta Marktonderzoek – Connecting the dots Mede mogelijk gemaakt door WordPress, Ontworpen door Theme Blvd

Delta Marktonderzoek
Top

Winkelwagen

Open Popup #1

Wow! This is Awesome! (Popup #1)

Donec in volutpat nisi. In quam lectus, aliquet rhoncus cursus a, congue et arcu. Vestibulum tincidunt neque id nisi pulvinar aliquam. Nulla luctus luctus ipsum at ultricies. Nullam nec velit dui. Nullam sem eros, pulvinar sed pellentesque ac, feugiat et turpis. Donec gravida ipsum cursus massa malesuada tincidunt. Nullam finibus nunc mauris, quis semper neque ultrices in. Ut ac risus eget eros imperdiet posuere nec eu lectus.

Close

x